Ačkoliv se dnes již neužívá tolik zkratek, jako tomu bylo v minulosti, stále ještě na ně narazíme. Mnohdy navíc nemáme ani tušení, co by mohly znamenat, zvlášť pokud nejsme z oboru. A aby toho nebylo málo, jsou často odvozeny z angličtiny, kterou se především starší generace příliš neučila.
Toto se nezdá jako příliš velký problém, přesto to může i běžnému člověku působit určité potíže. Dejme tomu, že například uzavíráte smlouvu na půjčku či hypotéku. Můžete si být prakticky jisti, že tam těchto neznámých termínů bude mnoho. A obvykle nechcete pracovníka otravovat s tím, co tato zkratka znamená, nehledě na to, že budete poněkud pod tlakem, abyste co nejdříve podepsali, neboť za vámi čekají další klienti.
Ovšem tyto zkratky a termíny nenajdeme jen ve finančnictví. Nalezneme je prakticky ve všech oborech a občas mohou nastat potíže, pokud mluvíme s někým, kdo je na jejich používání zvyklý, neboť mu příliš nebudeme rozumět.
Jedním z příkladů, který nalezneme v marketingu, je SEO optimalizace Praha. Jedná se o zkratku z anglického jazyka, Search Engine Optimalization, tedy optimalizace pro vyhledávače. Řeč je zde samozřejmě o internetových stránkách, konkrétně o jejich úpravě tak, aby byly po zadání určitého slova či fráze do některého z internetových vyhledávačů v seznamu výsledků uvedeny na jednom z prvních míst.
Další, ještě méně známou zkratkou, opět z prostředí marketingu, je PPC reklama Praha. I zde se jedná o frázi přejatou z angličtiny, v tomto případě pay-per-cklick, tedy platba za kliknutí. Co to znamená?
V podstatě jde o internetové reklamy, za něž dostane firma peníze, pokud na ni nějaký člověk klikne. Cílem je tedy udělat ji tak přitažlivou, aby na ni kliklo co nejvíce lidí.
Jak je vidět, zkratky obvykle nejsou tak složité, když víte, co se za nimi skrývá. Navíc usnadňují komunikaci. Není tedy divu, že se stále využívají a pravděpodobně využívat budou.